Dobra firma transportowa – Twój klucz do sukcesu!

16348Wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą własny sklep stacjonarny, internetowy lub firmę produkcyjną, stoi przed koniecznością wyboru firmy transportowej, która będzie realizować dostawy lub przewozić wybrane przez zleceniodawcę inne materiały. Wybór dostawcy lub operatora logistycznego jest niezwykle ważnym krokiem, który wymaga starannej analizy oraz przemyśleń. Jak bowiem w natłoku firm wybrać taką, która nasze zlecenia będzie realizować rzetelnie i terminowo?

Punkt A – jakie mam oczekiwania?

Pierwszym i najważniejszym czynnikiem, od którego należy zacząć dobieranie współpracowników oraz zleceniobiorców świadczących usługi transportowe oraz przeprowadzkowe jest właśnie sprecyzowanie własnych oczekiwań. Właściciel firmy powinien jasno określić, jakiego rodzaju współpracy oczekuje w zakresie transportu samochodowego.

Jest to istotne, gdyż podjęcie takie decyzji będzie miało poważne skutki w przyszłości. Dobra firma transportowa w oczach inwestora powinna być uczciwa oraz stawiać na kompleksową obsługę. Warto w tym miejscu zastanowić się nad aspektem słowa „kompleksowość” w tej branży. Oczywiście dla każdego kompleksowość usług będzie miała inne znaczenie, ale trzeba wyodrębnić podstawowe rzeczy, do których należą:

- odpowiedzialność,
- terminowość realizacji powierzonych zleceń,
- odpowiedzialność za budowanie wspólnej marki,
- gotowość na realizację zadań trudnych i nietypowych,
- poświęcenie.

Kompleksowa firma transportowa – czyli jaka?

Firma zajmująca się przewozem rzeczy lub innego rodzaju usługami transportowymi powinna być przygotowana na nieustanny rozwój. Jeśli zleceniodawcy biznes się powiedzie i zechce skorzystać z usług dodatkowych – wato być przygotowanym.

Inwestor przy wyborze partnera transportowego powinien zwracać uwagę właśnie za zakres usług dodatkowych. Obejmują one między innymi ofertę transportu rzeczy samochodami o różnej ładowności, możliwość współpracy 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, a także usługę magazynowania.

W pewnym momencie może okazać się, że będą potrzebne również takie usługi, jak dostarczanie materiałów pakujących, foliowanie czy dostarczanie przesyłek ekspresowych. Dla inwestora jest ważne, aby w tym momencie nie szukać kolejnych podmiotów do współpracy, a liczyć na otwartość ze strony właściciela przedsiębiorstwa przewozowego.

Dobre firmy zajmujące się przeprowadzkami doskonale to rozumieją i są w stanie konkurować nawet z przedsiębiorstwami zagranicznymi.

Dobra firma to większe koszty?

Niekoniecznie. Dobrze zorganizowany i sumiennie wypełniający swoje obowiązki partner logistyczny może przynieść wyłącznie wymierne korzyści materialne. Z punktu widzenia właściciela np. sklepu – zatrudnienie zewnętrznego dostawcy jest bardziej opłacalne. W tym momencie odpadają nie tylko koszty związane z pracą, ale również:

- zakupu samochodu,
- znalezienia serwisu,
- kupna części zamiennych.

Kolejną rzeczą z dobrej współpracy jest zadowolenie klientów. Im klient otrzyma szybciej to, – co zamawiał, tym będzie bardziej skory do współpracy, a to przełoży się na silniejszą pozycję wykonawcy usługi.