Otwierasz własny sklep internetowy – pomyśl o sprawnym dostawcy

basket-156835_640Sklepy internetowe rosną jak „grzyby po deszczu”. Obecnie jest to jedna z najpopularniejszych form handlu w sieci. Rozwój Internetu, bankowości elektronicznej oraz chęć oszczędzenia czasu sprawia, że Polacy w różnym wieku coraz mniej korzystają z tradycyjnej formy robienia zakupów. Wirtualny świat daje bardzo dużo możliwości, również dla właścicieli firm transportowych. Sklep internetowy jest doskonałym interesem, gdyż nie wymaga dużych nakładów finansowych na początku. Wystarczą pomysł, dobry plan oraz partnerzy biznesowi – między innymi tacy, którzy zajmują transportem towarów.

Najważniejsza organizacja

Tak naprawdę od niej wszystko zależy. Jeśli chcemy mieć dobry, dobrze funkcjonujący sklep internetowy to już na samym początku warto rozważyć: czy korzystać z usług firm kurierskich czy postawić na sprawdzoną firmę realizującą „transport online”. Obie opcje mają swoje plusy i minusy. Korzystanie z usług firm kurierskich jest dość popularne, natomiast wiąże się z pewnymi ograniczeniami, głównie finansowymi. Początkujący właściciel sklepu może w negocjacjach biznesowych stać na straconej pozycji i posiadać niemożność uzyskania dobrych warunków.

Inaczej się ma sprawa, gdy korzystamy z usług firmy transportowej, zajmującej się przeprowadzkami, ale posiadającej własne auta oraz magazyny. Tu mamy dużo większe pole manewru.

Pod uwagę należy brać dokładnie te same kryteria wyboru dostawcy, o których pisaliśmy wcześniej. Należy zwrócić uwagę nie tylko na jakość usług, ale również zaplecze techniczne oraz ubezpieczenie i kwestie formalno-prawne.

Jak zapanować nad transportem towarów?

To kluczowe pytanie dla właściciela sklepu internetowego. Na pewno odpowiedzią jest dobrze skonfigurowane oprogramowanie połączone z harmonogramem pracy firmy od transportu samochodowego. Brak takiego oprogramowania praktycznie uniemożliwia normalną pracę.

Kolejną sprawą jest posiadanie własnego magazynu (dobrze zaopatrzonego), a także odpowiednia ilość samochodów do przewozu zamówionych rzeczy. Posiadanie własnego magazynu lub jego wynajmowanie ma bardzo duże plusy – pozwala chociażby na kontrolę tego, co jest w sklepie. Dzięki takiej kontroli właściciel ma pewność, że klient na pewno szybko dostanie to, co kupił.

Właściciel oraz firma transportowa muszą być przygotowani na różną liczbę kursów w ciągu dnia oraz częstą pracę w systemie wielozmianowym. Zakupy w Internecie robione są praktycznie o każdej porze dnia i nocy, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Aby sprostać takiemu wyzwaniu trzeba mieć wszystko dobrze zorganizowane.

Zapraszamy do śledzenia kolejnych wpisów, w których podpowiemy, jakie auta warto zakupić lub wynająć do prowadzenia sklepu internetowego.