Budowanie wizerunku firmy spedycyjnej, produkcyjnej czy handlowej często zaczyna się od budowania zaplecza. Im lepsze, nowocześniejsze i funkcjonalne zaplecze firma posiada, tym bardziej jest rozpoznawalna na rynku. Jednym z elementów jest posiadanie floty samochodowej.
O minusach funkcjonowania własnej firmowej floty pisaliśmy w poprzednich wpisach. Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty, coraz więcej firm decyduje się na zatrudnienie firm transportowych i przeprowadzkowych do współpracy.
Jest to rozwiązanie ekonomiczne, praktyczne oraz będące dość elastycznym. W zależności od ilości zamówień można sterować liczbą aut w obiegu. Wyspecjalizowane firmy świadczące usługi transportowe mogą dostarczyć nam samochody, które można wykorzystać w różnych dziedzinach. Zamawiający ma prawo dodatkowo określić dokładanie w umowie, jakie wyposażenie jest mu potrzebne.
Klienci – w postaci najczęściej właścicieli firm transportowych w swojej ofercie posiadają tego typu usługę. Bardzo dobrym pomysłem jest podpisanie umowy z firmą, która dysponuje autami serwisowanymi, a także o różnej ładowności. Można brać także pod uwagę ilość aut.
Organizacją współpracy z wykonawcami usług transportowych może zająć się tak zwany fleet manager. Taka osoba doskonale rozumie, że poprzez zatrudnienie partnerów biznesowych można zmniejszyć wydatki operacyjne (na paliwo, mechaników, ubezpieczycieli, a także koszty pracy związane z zatrudnieniem kierowców) i polepszyć kondycję finansową firmy.
W następnym wpisie opowiemy szerzej o kompetencjach fleet managera.